domingo, 13 de mayo de 2007

It's Raining Poems

M'he desullat de tant mirar-te.
JOAN VINYOLI

Escric perquè vull contar-te
el que veig i perquè vull que mires
tot allò que els meus ulls veuen.
Vull mirar amb els teus ulls,
que res no se m'escape.
I parir poemes fregats
amb la saliva dels dies que s'escolen
fins la pell fer-me vermella,
la sang en boles,
l'ànima a tires,
i notar les gotes de suor
de les desgràcies que cada nit em cauen.
Vull mirar per contar-te totes les coses,
que he vist,
he vist un astrolabi de propulsió quàntica
a l'aparador d'una jogueteria de Berlín.
I jo vull viure per contar-te aquestes coses,
vull veure't mentre em mires,
mirar-te mentre em veus,
veure'ns mentre ens mirem viure
i saber que escric perquè em llegeixes,
que jo només escric poemes perquè tu els llegeixes,
i pensar que puc dir, enmig d'aquest poema,
mots com, per exemple, préssec lapislàtzuli
mestral libèl.lula aeròstat
o qualsevol altra paraula només per fugir,
per estalviar-me d'explicar-te
que aquest poema em sagna
i que jo, sens tu, sóc l'ésser menys u.



Àngels Gregori. (La Safor, 1985)

1 comentario:

El veí de dalt dijo...

Has posat el poema del qual jo vaig extreure'n un vers en la crònica del 23è Festival. Realment és bo. És hereva de la línia de Vinyoli i Estellés.